B Stories

Polygone Rivièra: dorp in de stad (realisatie)

05 november 2015

70.000 m2, 4 verschillende wijken, 10 cinemazalen, 26 restaurants en 150 winkels: dat zijn de indrukwekkende cijfers van het nieuwste commerciële centrum aan de Franse zuidkust.

Polygone Riviera is de eerste lifestyle mall van Frankrijk. Geen traditioneel shoppingcenter dus, wél een belevingscentrum. Een totaalconcept dat zich uitstrekt langs de lange Avenue des Alpes in het kustplaatsje Cagnes-sur-Mer.

2 jaar geleden werd de eerste steen gelegd. Duizend aangeplante esdoorns en platanen later is het nieuwste paradepaardje van de Côte d'Azur klaar voor een kleine 10 miljoen bezoekers per jaar.

De architectuur van het gebouw is hedendaags met eenvoudige vormen en Provençaals kleurgebruik. Maar wie vooruitstrevend wil zijn in zijn concept, moet dat ook zijn in zijn architectuur.

En dat betekent dus denken aan duurzaamheid. Stokpaardje van de
architecten Philippe Caron en José Ignacio Galan Martinez was daarom het Breaam-certificaat. Dat beloont een gebouw voor zijn gereduceerde impact op milieu en samenleving.


Dat er hiervoor gekozen werd voor natuursteen, hoeft dus niet te verbazen. De afdeling van Beltrami in Fréjus, Beltrami Sud, stond in voor de tijdige en flexibele levering.

GEBRUIKTE MATERIALEN
Meer dan 10.000 m2 natuursteen:
Pepperino Dark gevlamd, Twilight basalt gevlamd, Galaxy Grey gevlamd.
Verschillende formaten: 20 x 20 x 4 cm, 40 x 40 x 4 cm, 60 x 40 x 4 cm, 60 x 60 x 4 cm, 60 x 30 x 4 cm, 60 x 50 x 4 cm

Plaatsing: Marbrerie Azuréenne uit Saint-Laurent-du-Var

Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
Polygone Riviera
cdf2a5d1e6df4d4d87517bf3da5513a3